עתונות ותעודות הערכה

חשיפת TheMarker          
התיכון הטוב בישראל (גם) בשנת 2014 (תשע"ג) - ביישוב הדרוזי בית ג'אן 
20 אוקטובר 2014
פעילות יכולות ויישום שיטת צמצום הפערים המואץ (המבצע הלימודי) עם התלמידים בעלי ההישגים הנמוכים ביותר בתיכון בית ג'אן, סייעו לבית הספר גם ב- 2013, למנוע נשירה גלויה וסמויה ולהגיע ל-100% זכאים לבגרות, ולדירוג בית ג'ן כישוב השני בישראל, בשיעור הזכאים לבגרות, עם כ- 92% מכלל מסיימי יב' בישוב, הזכאים לבגרות

הד החינוך"כל אחד יכול, זו לא סיסמה אלה הנתונים"
 נסים כהן, סוציולוג חינוכי, מנכ"ל יכולות, בראיון עם דר' יורם הרפז
  דצמבר 2013          

"נסים כהן, מייסד ומנכ"ל עמותת "יכולות", מייסודה של קרן רש"י, נותן לסיסמה "כל אחד יכול" תוקף ממשי" ♦ הגישה, שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי) שפיתח, ויישומה בבתי ספר תיכוניים בפריפריה ונתונים.      

       
נסים כהן, סוציולוג חינוכי, מנכ"ל יכולות, נבחר ע"י דה-מרקר
לאחד ממאה המשפיעים בישראל לשנת 2013.

3 בספטמבר 2013
 

חשיפת TheMarker
מושלם: בית הספר התיכון הטוב בישראל ב-2013 (תשע"ב)
9 ספטמבר, 2013         
ב-2012 ‏דורג היישוב במקום השלישי בישראל בשיעור בוגרי י"ב הזכאים לבגרות ♦ כעת, נחשפים הנתונים המעודכנים ל-2013 - 100% זכאות בית ספרית לבגרות בסיוע שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי) של יכולות, הישג  מרשים באחוזי הזכאות בבגרות תשע"ב של המגזר הדרוזי בכלל, והיישוב בית ג'אן בפרט.


תעודת הערכה והוקרה
מהנהלת בית הספר התיכון בית ג'אן,
לנסים כהן, מנכ"ל יכולות
על יישום שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי) בביה"ס,
100% זכאים בתכנית סטארט, ו-100% זכאות בית ספרית לבגרות בתשע"ב.

יולי 2013



 

חברי ועדת החינוך של הכנסת ביקרו בבית ג'אן
במטרה לראות ולהבין את שיטת הלימודים הנהוגה בבית הספר ולבדוק האם ניתן ליישמה ברחבי הארץ.      

30 ספטמבר 2013

לידיעה ב Ynet        לידיעה באתר הכנסת

 

  משרד החינוך, הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך,    
  דו"ח "תכניות לשיפור הזכאות לבגרות (2012)

                                  מאי  2012

הדו"ח במסגרת בדיקה מקדמית, ממפה את התכניות להעלאת הזכאות לתעודת בגרות במערכת החינוך, בדו"ח מוצגות גם תכנית יכולות סטארט למניעת נשירה ולבגרות, וכן תכנית יכולות חסם לבגרות בהם מיושמת שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי) באופנים שונים.

   "עלייה דרמטית באחוז הזכאים לתעודת בגרות"
     18 מרץ 2008

עלייה דרמטית באחוז הזכאים לתעודת בגרות בבתי הספר התיכוניים שנכנסו לתוכנית "סטארט – הצלחה",
של עמותת יכולת (תכנית תפנית).
שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי) ויישומה כשינוי מבני צומח עם התלמידים בעלי ההישגים הנמוכים ביותר המצויים בנשירה סמויה, בכיתה ט',

לדיווח של מינהל החינוך - עירית באר שבע.

"כל אחד יכול  [תרגום לעברית]    
מאמר מערכת, 6 בספטמבר 2007

השבוע הראשון של שנת הלימודים...זהו גם זמן של הטחת האשמות שטחיות, התולות לרוב את האשמה למצבה העגום של מערכת החינוך בחוסר תקציבים, בכיתות הגדולות וביום הלימודים הקצר. החדשות הטובות...הן שארגון לא ממשלתי העובד בשיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך, מנהלים ומורים בכל רחבי הארץ, הוכיח ש- 25%
                                                 התלמידים המצויים בתחתית סולם ההשגים, יכולים לעבור את מבחני הבגרות ויש להם סיכוי לצאת ממעגל
                                                 חוסר ההשכלה, חוסר תעסוקה ועוני.
                                                
לכתבה המלאה (תרגום לעברית)    סריקה
(תרגום לעברית)

אפקט האדווה [תרגום לעברית] 
4 בספטמבר 2007

אם ילדך אינו בין המשתתפים, קרוב לוודאי שלא שמעת מעולם על תכנית תפנית, וחבל.
ל-20,000 תלמידים בכ-200 בתי ספר השנה - גידול של פי עשר מתחילתה לפני שש שנים - היא שינתה את החיים, פשוטו כמשמעו.
                                               
לכתבה המלאה  (תרגום לעברית)    

"כך נלחמו בבאר שבע על 100 נושרים"
22 אוגוסט 2007

תכנית "סטארט הצלחה": 87 מתוך 100 תלמידים רכשו תעודת בגרות.  שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע
                                                לימודי)
כשינוי מבני צומח התלמידים בעלי ההישגים הנמוכים ביותר בכיתה ט' המצויים בנשירה סמויה, רכשו
                                                 תעודת בגרות          
                                           
    לקישור לכתבה                 לכתבה כקובץ PDF                      לכתבה כקובץ סרוק 


תעודת הוקרה
לנסים כהן, סוציולוג חינוכי, מפתח שיטת צמצום הפערים המואץ
(מבצע לימודי)
ממשרד החינוך, אגף שח"ר
תש"ס

יולי, 2000





 


"הנס החינוכי של הנגב" - אמ"ץ
יש לך שמונה שליליים? התקבלת
שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי) כשינוי מבני צומח
התלמידים בעלי ההישגים הנמוכים ביותר בכיתה ט' המצויים בנשירה סמויה, מצליחים ברכישת תעודת בגרות

19 אפריל, 2000
לכתבה המלאה (PDF)              לכתבה המלאה (קובץ תמונהJGEG)


 


תעודת הערכה
לנסים כהן, סוציולוג חינוכי,
על הישגי ותרומת שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי) שפיתח,
בפעילות בבאר שבע
משרד החינוך מחוז דרום, תשס"ט





 

כל הנגב לוגו"הצלחה: שיטת לימוד חדשה, שיפרה הישגים לימודיים"
 20 נובמבר 1998

"97% ממשתתפי הפרויקט בשיטת המבצע הלימודי בבאר שבע, הצליחו בבחינות הבגרות במתמטיקה ובלשון" 
לכתבה בקובץ PDF                לכתבה בקובץ תמונה

"ירוחם עולה כיתה"
ירוחם - המהפך בשיעור הזכאים לבגרות בתיכון אורט ספיר ירוחם,
שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי) וישומה כשינוי מבמי וכשרשרת מבצעים לימודיים

5 דצמבר 1996

  "ירוחם עולה כיתה" (קובץ Pdf)                           "ירוחם עולה כיתה" (קובץ תמונה Pjeg)


 

מכון לחקר הטיפוח בחינוך - זרקטר על ירוחם 1996
המכון לחקר הטיפוח בחינוך, האוניברסיטה העברית, ירושלים
ירוחם - המהפך בשיעור הזכאים לבגרות בתיכון אורט ספיר ירוחם,
שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי)
זרקור על תכנית המעורבות ההוליסטית בירוחם.
נובמבר 1996

 

"ירוחם נותנת שיעור בהצלחה"
ירוחם - המהפך בשיעור הזכאים לבגרות בתיכון אורט ספיר ירוחם,
שיטת צמצום הפערים המואץ

9 ספטמבר 1996
                                                
                                                 
"ירוחם נותנת שיעור בהצלחה" (קובץ Pdf)                  "ירוחם  נותנת שיעור בהצלחה" (קובץ תמונה Pjeg)